Kim Kühn Sørensen
Kim Kühn Sørensen ses på Jyderup Realskole 1972-733

Tirsdag den 2. oktober 1984 kl. 00.45, blev den 23 årige højgravide Irene Riedel myrdet i sin lejlighed i Kisumparken 119 i Brøndby Strand, af den 25 årige rocker Kim Kühn Sørensen.
Irene Riedel blev stukket utallige gange med en kniv overalt på kroppen, inden hun brutalt blev henrettet med et nakkeskud fra et automatgevær. 4 politibiler med 8 bevæbnede betjente var under udrykning på vej til kvindens bopæl, i et forsøg på at redde hendes liv, men forgæves. Da politiet ankom til stedet, sigtede den 25 årige rocker med sin pistol imod betjentene, som sekunder senere affyrede flere skud mod Kim Kühn Sørensen. Han blev ramt i brystkassen samtidig med, at han skød sig selv i tindingen.
Det viste sig, at Kim Kühn Sørensen var forelsket i Irene Riedel’s kæreste, men han havde ikke gengældt kærlighedserklæringen, der kostede Irene Riedel og hendes ufødte barn livet1
Avisforside 1984

Henrik Høj Petersen Tjah - besøgte "Smarte" trofast gennem 6-7 år, mens han afsonede i Vridsløselille og havde altid personlig kontakt til ham (i øvrigt sammen med Lennart) når Smarte var på ledsaget udgang i slutningen af afsoningen! Han havde sgu bare FOR mange dæmoner at tampes med deraf den uhyggelige afslutning. Når VI var sammen havde vi det superfedt & herligt - og fuldstændig uden konflikter eller pusten sig op!
Tragisk endeligt for alle parter....... Berørt Russer2

Kilder: